کلیک‌باز؛ آتش تبلت‌های آمازون بر جان گوگل
آتش تبلت‌های آمازون بر جان گوگل
کلیک‌باز؛ آتش تبلت‌های آمازون بر جان گوگل
آتش تبلت‌های آمازون بر جان گوگل

در حالی که توجه جهان به آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون جلب شده و تصاویر بسیاری در رسانه‌های اجتماعی از میزان تخریب این فاجعه زیست‌محیطی در حال رد و بدل و اطلاع‌رسانی است اما نتایج جست‌وجوی گوگلی در هفته گذشته، تصاویری متفاوت را نشان می‌دهد.

در سال‌های اخیر دیده‌ایم که انتشار اخبار اشتباه یا با قصد بالا بردن بازدیدکننده است یا در حمایت از حکومت یا گروهی سیاسی و در راستای جلب توجه بیشتر اما این بار جست‌وجوی اخبار این آتش‌سوزی نوع دیگری از اشتباه را نشان می‌دهد.

یکی از اشتباهات انتشار عکس‌های آتش‌سوزی در مناطق دیگر دنیاست. در مواردی نتایج جست‌وجو تصاویری قدیمی را از آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون نشان می‌دهد.

اما اولویت نمایش تصاویر مربوط به سخت‌افزار شرکت آمازون یعنی Amazon Fire به جای آتش‌سوزی در آمازون یکی از مسائل مورد بحث در شبکه‌های اجتماعی بود.

برخی از کاربران توییتر نوشته‌اند که برای نشان دادن عمق فاجعه آتش‌سوزی در این جنگل‌ها به دیگران، به سراغ گوگل رفته‌اند اما عکس‌های تبلت آمازون فایر در نتایج جست‌وجو پدیدار شده است.

این امر باعث شده تا برخی لزوم بازنگری در الگوریتم‌های جست‌وجو را در جهت نمایش تصاویر مرتبط‌تر با وقایع و رخدادها، خاطرنشان کنند.