داغی بر چهره سایت‌های کند
داغی بر چهره سایت‌های کند

داغی بر چهره سایت‌های کند وب‌سایت‌هایی که به علت برنامه‌نویسی ضعیف به آرامی بارگیری می‌شوند به زودی توسط مرورگر کروم علامت‌گذاری خواهند شد.

گوگل اعلام کرده که در حال کار روی چندین سامانه “رتبه‌دهی سرعت” است تا بازدیدکنندگان بدانند که چرا برای مشاهده یک صفحه باید انتظار بکشند.

این تغییرات شامل هشدارهای متنی ساده و علائم متعددی است که نشان می‌دهد یک سایت، کند است.

این شاخص‌ها می‌توانند شامل متنی باشند که می‌گوید این صفحه “غالبا کند است” یا می‌تواند با تغییر رنگ نوار پیشرفت، به این نکته اشاره کند که صفحه مورد نظر به‌کندی کار می‌کند.

گوگل در وبلاگش گفته که علت شروع چنین پروژه‌ای “کمک به درک کاربران از زمانی است که یک سایت بارگیری می‌شود، علاوه بر این که پاداشی است به سایت‌هایی که حس و حال سریعی ارائه می‌دهند”.

یکی از علل کندی وب‌سایت‌ها، استفاده آنها از منابع خارج از سایت چون شبکه‌های انتشار آگهی، ابزارک‌های رسانه‌های اجتماعی یا کدهایی هستند که رفتار بازدیدکنندگان را تحلیل می‌کنند.

برخی از برنامه‌نویسان از این برنامه گوگل انتقاد کرده و پرسیده‌اند که شناسایی علل کندی یک صفحه چندان آسان نیست. یکی از تحلیل‌گران گفته که چنین هشدارهایی به عنوان “نشان شرم” تلقی خواهند شد.

او افزود: “سریع بودن بستگی به تجزیه و تحلیل مرورگر دارد، بنابراین یک وب‌سایت می‌تواند در فایرفاکس سریع‌تر از کروم باشد و همچنان “نشان شرم” بر او نصب شود”.

هنوز تاریخ مشخصی برای این تغییر در مرورگر کروم ارائه نشده است.

قاب گوشی تلفنی که به نیشگون گرفتن پاسخ می‌دهد

منبع :بی بی سی فارسی