رونمایی از گوشی‌‌های تازه سامسونگ گلکسی اس ۲۰ و یک مدل تاشو، درسایه شیوع کرونا
رونمایی از گوشی‌‌های تازه سامسونگ گلکسی اس ۲۰ درسایه شیوع کرونا

رونمایی از گوشی‌‌های تازه سامسونگ گلکسی اس ۲۰

شرکت سامسونگ هر سه مدل گوشی‌های هوشمندش را سازگار با فن آوری فایو جی ( 5G) – نسل پنجم ارتباط اینترنتی موبایل – عرضه کرده است. گوشی های پیشرفته گلکسی “اس ۲۰” دوربینی با درشت نمایی (زوم) ۱۰۰ برابر دارد.

سامسونگ همچنین عرضه یک گوشی جدید تاشو به نام “گلکسی زِد فلیپ” را تأیید کرده است. در این گوشی “شیشه تاشو” و الیاف کوچکی برای حفاظت این شیشه از صدمات به کار رفته است.

چندین شرکت رقیب سامسونگ نیزاعلام کرده اند که در هفته های آینده گوشی هایی را به بازار عرضه خواهند کرد.

البته به گفته کارشناسان شیوع ویروس کرونا تهدیدی برای تولید این گوشی ها به شمار می رود، زیرا که بعضی قطعات آنها از چین می آید.

در چین، بسیاری از کارخانه ها بعد از تعطیلات سال جدید، هنوز به دلیل نگرانی از انتشار ویروس کرونا باز نشده اند. چین، خود بزرگترین بازار برای گوشی های موبایل هوشمند است و ویروس کرونا، تقاضا برای این محصول را کاهش داده است.

سامسونگ کمتر از سایر رقبایش تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته زیرا که بیشتر گوشی های این شرکت در ویتنام تولید می شود و درضمن شمار گوشی های عرضه شده آن در چین به نسبت کمتر است.

سامسونگ به بی‌بی‌سی گفته است که “حداکثر تلاش خود را خواهد کرد تا تأثیر (شیوع ویروس) بر عملیاتش به حداقل برسد.”

سه مدل گوشی اس ۲۰ عرضه شده است:

  • مدل ساده تر، با اندازه صفحه نمایشگر ۶.۲ اینچ (۱۵.۷ سانتیمتر). سه دوربین در قسمت عقب، لنز تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی، ۱۲ مگاپیکسل نمای باز و ۱۲ مگاپیکسل نمای خیلی باز، قیمت آن از ۹۹۹ دلار شروع می شود.
  • مدل “اس ۲۰ پلاس”، صفحه ۶.۷ اینچ (۱۷ سانتیمتر). در این مدل یک حسگر عمق میدان اضافه شده و قیمت آن از ۱۱۹۹ دلار شروع می شود.
  • مدل “اس ۲۰ اولترا”، صفحه ۶.۹ اینچ (۱۷.۵ سانتیمتر). لنز تله فوتو آن فقط ۴۸ مگاپیکسل است ولی لنز زاویه باز آن ۱۰۸ مگاپیکسل. قیمت آن از ۱۳۹۹ شروع می شود.

عکس های هوشمندانه‌تر

در مدل اولترا، به دلیل کارگذاشتن یک پریسکوپ در قسمتی که دوربین ها قرار دارند، این بخش ضخیم تر است. در این مدل یک منشور برای بازتاب نور به داخل دستگاه تعبیه شده که امکان بهره بردن از یک لنز بلندتر و حسگر بزرگتر را در حالت تصویربرداری با زاویه باز فراهم کرده است.

گرچه می توان عکس های ۱۰۸ مگاپیکسلی با این دوربین گرفت، ولی انتظار می رود که دارندگان این گوشی حالتی را انتخاب کنند که در آن گوشی به طور خودکار گروه های ۹ پیکسلی را با هم ترکیب کند و تصاویر بهتری در شرایط نور کم بگیرد.

در وضعیت درشت نمایی ۱۰۰ برابر، دوربین با وضوح کمتر یعنی ۴۸ مگاپیکسل عکس می گیرد.

به گفته “فرانسیسکو جرونیمو”، تحلیلگر حوزه فن آوری، “درشت نمایی ۱۰۰ تصویری تار به شما می دهد بنا بر این فکر نمی کنم مردم از این حالت استفاده کنند. این ویژگی بیشتر برای عرضه و فروش تلفن در فروشگاه ها خوب است. البته با درشت نمایی ۲۰ یا ۳۰ می توانید تصویر خوبی بگیرید.”

این تلفن ها از جمله اولین مدل هایی هستند که امکان ضبط ویدیو با وضوح ۸ کِی ( 8K) را دارند.

منبع: بی بی سی فارسی